Rímskokatolícka Cirkev Košice - KNV, Sv. Ladislava 75, 040 14 Košice
+421(0)556711165

V poslednú fašiangovú nedeľu, keď sme boli na sv. omši v kostole, vyhlásil náš duchovný otec výlet do Tatier, ktorý sa mal konať počas jarných prázdnin, v stredu 8. marca. Tešili sme sa, pretože sme mali ísť na Štrbské Pleso.

Deň D sme začali rannou sv. omšou o 6:30 hod., po ktorej sme spolu išli na na autobus o 7:15 hod. Autobus nás priviezol na Palackého a odtiaľ sme išli pešo cez autobusovú stanicu až k železničnej. Síce sme prišli o niečo skôr, ale dlhým radom pri kúpe lístkov sme sa nevyhli. Vlak mal odchádzať o 8:06 hod. Nakoniec, keď už každý mal kúpený lístok a aj spiatočný, spoločne sme smerovali k vlaku. Vlak bol trochu plný, ale každý sme si našli svoje miesto.
Vyrazili sme. Cestovali sme vyše hodinu, no cestu som si užívala rozhovormi s blízkymi, či pohľadom na okolitú prírodu. Keď sme vystúpili, počkali sme si na ďalší vlak, ktorý nás mal odviezť až na Štrbske Pleso. Vlak bol príliš preplnený, no našťastie sme sa všetci (38) nejako pomestili. Cesta trvala približne 15 minút, no poniektorí sme celú cestu stáli. Dorazili sme. Keď sme už konečne vystúpili z vlaku, spoločne sme sa odfotili, s duchovným otcom sme dohodli čas zrazu a vyrazili sme. Nešli sme všetci spolu. Išli sme po skupinkách, pretože každý chcel vidieť najprv niečo iné. My sme sa vybrali hneď na pleso. Počasie bolo celkom príjemné, až na hmlu, ktorá kazila pekný výhľad. Bolo okolo 0°C, aj snehu bolo dostatok. Urobili sme si prechádzku okolo jazera a neskôr sme išli na obed. Zahriali sme sa ešte v hoteli Fis, kde sme si zahrali biliard. Keďže sme po čase už vyhladli, obliekli sme sa a išli sme naspäť k vlaku, kde bola neďaleko reštaurácia, v ktorej sme sa usadili a objednali si obed. Nietorí sme si dali  “fajne” bryndzové halušky, iní zasa slepačí vývar, či kapustnicu. Po skvelom obede sme išli na dané miesto, kde sme sa mali všetci stretnúť. Dozvedeli sme sa, že vlak má meškanie, tak sme si trochu posedeli a porozprávali sa. Keď už došiel vlak, posadali sme si na miesta a išli smerom na stanicu, na ktorej sme mali nastúpiť na druhý vlak. Keď sme došli na stanicu, čakali sme na vlak, ktorý prišiel o 2 minúty. Nasadli sme a vyrazili. Nietorí z nás najprv nemali miesto, no keď už sme boli v Spišskej Novej Vsi, veľa ľudí vystupovalo, a tak sme si mohli sadnúť. Cesta späť bola príjemná, ubehla veľmi rýchlo, pomaly sa začalo stmievať. Keď sme dorazili do Košíc, niektorí ďalej cestovali autom a my ostatní sme išli na MHD, ktorá nás odviezla až do KNV. Tam sme sa rozlúčili, poďakovali a odišli domov. Veríme, že takýchto výletov bude ešte veľa. Viktória